Interim Intern Begeleider / Kwaliteitscoördinator

Ik ben de juiste interimmer voor jou, als je iemand zoekt die onder andere...

  • snel contact maakt met het team, leerlingen, ouders en externen;

  • altijd gaat voor kwaliteit;

  • zorgt voor quick wins om de successen onderweg naar het einddoel te vieren;

  • een stip op de horizon durft te zetten;

  • zorgt dat iedereen aan boord stapt én blijft onderweg naar het einddoel;

  • haar collega's motiveert, inspireert en uitdaagt;

  • oog heeft voor het leerlingbelang, schoolbelang en persoonlijk belang (in deze volgorde);

  • daadkrachtig is;

  • leiding geeft volgens de principes van situationeel leiderschap;

  • veel ervaring heeft in het werken met ParnasSys;

  • duidelijk, vriendelijk en transparant communiceert, zowel mondeling als op papier;

  • snel de hulpvraag boven tafel krijgt;

  • werkt volgens de principes van oplossingsgericht, handelingsgericht en opbrengstgericht werken;

  • niet praat in termen van zorg, maar van ondersteuning;

  • weet dat de leerkracht ertoe doet en altijd het streven heeft er voor te zorgen dat de leerling beter functioneert in haar klas, met haar leerkracht en haar klasgenoten;

  • ingezette IB processen continueert, maar ook enthousiast is nieuwe te starten als dit in het belang is van de schoolontwikkeling;

  • zorgt voor een goede overdracht en een zogenaamd gespreid bedje voor de nieuwe IB-er.

 

Mijn projecten:

  • Kwaliteitsverbetering gericht op leerlingenondersteuning met als uitkomst een inspectierapport van zwak naar voldoende en beter.
  • Coachen van leerkrachten in het toepassen van EDI
  • Coachen van leerkrachten in het toepassen van IGDI
  • Implementeren groepsbesprekingen
  • Implementeren leerlingbesprekingen volgens de principes van intervisie
  • Lesson study inzetten voor het verbeteren van de kwaliteiten van de lessen
  • Implementeren resultaatoverleggen naar aanleiding van de tweejaarlijkse cito resultaten
  • Opzetten en inrichten van een passende, opbrengstgerichte en handelingsgerichte ondersteuningsstructuur.
  • Implementeren van het werken met ParnasSys.
  • Implementeren van het werken met groepsplannen.
  • Implementeren van groepsplanloos werken.
  • Implementeren principes van opbrengstgericht, handelingsgericht en oplossingsgericht werken.
  • Implementeren 'werken met kwaliteitskaarten'
  • Leidinggeven aan het opstellen van een schoolprofiel 
  • Leerlingengroei stimuleren door het inzetten van de principes van schoolpositionering
  • Onderwijsopbrengsten verbeteren door onder andere het implementeren van de principes van opbrengstgericht werken
  • Opstellen schoolplan, gebaseerd op het onderwijsplan van de stichting
  • Leidinggeven aan teamontwikkeling
  • Implementeren nieuw onderwijsconcept 'werken in units'
  • Borgen predicaat 'GOED'