• Je werk doen met meer focus, rust en plezier
  • Interim Manager Onderwijs
  • Benut je talent en voel je fabulous
  • Grip op je werk, dag en jezelf

Over mij

Daar stond ik dan. Als 18-jarige 'juf' mijn eerste groep, groep 8, vol enthousiasme een rekenles te geven over Romeinse cijfers. Geweldig! Ik voelde aan alles dat ik op de juiste plek was. De plek waar ik leerlingen kon motiveren, stimuleren en ondersteunen in hun ontwikkeling.

 

Al snel wilde ik voor méér leerlingen dan alleen de leerlingen uit mijn groep van betekenis zijn. Ik ontwikkelde mijzelf van leerkracht, naar gedragsspecialist, kindercoach, intern begeleider en schoolleider.

 

Ik vond het geweldig om in deze functies te sturen op onderwijskwaliteit. Mijn collega's te motiveren, begeleiden en inspireren goed onderwijs te geven: dát is waar ik blij van werd en wat ik goed kon.

 

Toch werd ik vooral geleefd door de waan van de dag. Ik was meer bezig met ad hoc taken en voelde mij vaker meer een conciërge en een administratief medewerkster dan een schoolleider. 

 

Dat moest toch anders kunnen?

 

Ik heb een talentscan afgenomen om te kijken wat mijn motivaties, drijfveren en behoeften zijn. Door deze scan en de talentgesprekken kreeg inzicht in wat voor mij werkte op het gebied van leidinggeven, organiseren, interactie met anderen en meer. 

 

Ik vond een werkwijze op meer grip te hebben over mijn dag, mijn werk en mijzelf. En door deze nieuwe werkwijze ervaarde ik meer succes en werkgeluk.

 

Een rondje in mijn netwerk leverde veel herkenning op bij andere leidinggevenden in het onderwijs. Dit was voor mij een signaal om mijn werkwijze te delen met andere leidinggevenden. Grip op je dag, werk en jezelf, ik leer je hoé!

 

Plan hier een matchgesprek in om te kijken of ik jou kan helpen en start meteen.

 

Tot slot nog even dit...

Waarom ben je gestopt met schoolleider zijn als je je werkgeluk en succes weer had teruggevonden, vraag je je misschien af? Een terechte vraag en daarom maak ik in de week nog een aantal uurtjes vrij om te werken als interim schoolleider / intern begeleider.

Ik deel graag de kennis en ervaringen die ik afgelopen jaren heb opgedaan als leerkracht, gedragsspecialist, kindercoach, kwaliteitscoördinator, intern begeleider en schoolleider met zo veel mogelijk scholen.

 

Mijn werkwijze kenmerkt zich door:

  • een flinke dosis enthousiasme en professionaliteit
  • een planmatige en doelgerichte manier van werken
  • een open, betrokken en flexibele houding naar zowel leerlingen als collega's
  • sterke communicatieve en schriftelijke vaardigheden
  • en bovenal een talentgerichte manier van coachen en leidinggeven

 

Dus spreekt bovenstaande jou aan? En werk jij op een school die gaat voor kwalitatief goed onderwijs? De leerlingen op één heeft staan? Meer wil doen van wat goed gaat en stopt met dingen doen die niet werken? Altijd een stapje verder durft te zetten in het belang van de schoolontwikkeling? En als je op zoek bent naar een interim intern begeleider, schoolleider of coach? Dan maak ik graag kennis met je.

 

 

Fab.talent talentcoaching en coaching in het onderwijs
Mariëlle Lankhuijzen - Hendriksen talentcoach voor coaching in het onderwijs
TMA talentmanagement talentcoaching en coaching voor in het onderwijs